Job 9 van 14


Report this listing

Solliciteren



Financial Controller


Functie

Jouw rol binnen onze organisatie

Onze Finance afdeling zorgt voor een correcte financiële administratie zoals het verwerken van facturen, het voorbereiden en opmaken van de nodige periodieke rapportages in lijn met de geldende wetgeving en interne deadlines. Dankzij heldere financiële analyses, maandrapportages, forecasts en KPI’s zorg je als Financial Controller voor handvaten voor het management en help je mee groeimogelijkheden voor onze organisatie te identificeren.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Je maakt de financiële (in BE GAAP / IFRS) maand- en kwartaalrapportering op.
  • Je bent mee verantwoordelijk voor het opstellen van budgetten en forecasts. Je biedt ondersteuning bij het plannen, beheren en coördineren ervan.
  • Je analyseert resultaten op basis van het budget, voorafgaande boekjaren en de forecastdoelstellingen.
  • Je bent nauw betrokken bij het opzetten en uitrollen van projecten zoals interne optimalisaties van processen en interne controle procesoptimalisatie.
  • Je ondersteunt bij de opmaak van de jaarcijfers en externe audits.
  • Je rapporteert aan onze Finance Manager.

Jouw profiel

  • Je hebt een Masterdiploma in een Financiële richting (Toegepaste Economische Wetenschappen, Handelswetenschappen of Handelsingenieur).
  • Je hebt ervaring m.b.t. forecasting, budgettering en rapportering in een corporate organisatie.
  • Je hebt een bewezen trackrecord in Financial Controlling.
  • Je beschikt over sterke communicatie- en rapporteringsvaardigheden.
  • Je hebt een kritische blik en durft met frisse en vernieuwende ideeën te komen.
  • Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands en communiceert vlot in het Engels. Kennis van het Frans is een sterke troef.
  • Je bent een teamplayer en werkt over de verschillende afdelingen heen nauw samen met je collega’s.

Dit bieden we jou

Geen koude douche, maar een warm bad:

  • Een uitdagende en afwisselende voltijdse functie met de nodige zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
  • In een gezonde en groeiende onderneming waar medewerkers centraal staan en zin voor initiatief gewaardeerd wordt.
  • Compleet met opleidingen, waardoor je bijblijft wat betreft de laatste nieuwe technieken en producten.
  • Een interessant salaris aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, eindejaarspremie, personeelskorting, toegang tot ons Benefits At Work platform met talrijke voordelen en kortingen).
  • Je werkt vanuit ons hoofdkantoor in Herentals, in een moderne en filevrije omgeving. Dankzij onze telework policy kan je twee dagen per week van thuis uit werken.
  • Je werkt in een 39-urenweek met een flexibel uurrooster én 6 betaalde ADV-dagen op jaarbasis.
  • Je komt terecht in een topteam waar collegialiteit en kennisdeling centraal staan.

Jouw profiel

-
  • Activiteiten uitvoeren in een domein: Budget (budgettaire afsluiting, ...)
  • De indicatoren en procedures voor de opvolging van de activiteit van de organisatie bepalen en invoeren
  • Rapporteren bij de leidinggevende instanties en oplossingen voorstellen om de rendabiliteit van de organisatie te optimaliseren
  • Een bedrijfsdirectie adviseren over haar strategie inzake externe groei
  • Dochtermaatschappijen van de groep begeleiden bij hun organisatie (ramingen, opvolging van vergunningen, budgetten, rapportering, ...)
  • De interne controle van de organisatie opstarten of leiden
  • Ramingen van de activiteiten opstellen op basis van de resultaten van de organisatie en de economische conjunctuur
  • De prestaties van de organisatie analyseren, de financiële resultaten controleren en bijsturingen aanbevelen
  • De budgettaire opvolging uitvoeren en toezicht houden op de boekhoudkundige afsluitingen en inventarisverrichtingen
  • Het informatie-beheersysteem opstarten en opvolgen (Enterprise Resources Planning - ERP - geïntegreerd beheerprogramma, ...)
  • Activiteiten uitvoeren in een domein: Boekhouding (boekhoudkundige afsluiting, ...)
  • Activiteiten uitvoeren in een domein: Handel (verkoopverwachtingen, tarieven, marges, ...)
  • Communiceren over de harmonisering van de interne controleregels bij de boekhoudkundige en financiële diensten
  • Technische ondersteuning bieden bij de realisatie van besparingen (beheersadvies, kostenstudies, ...)

Aanbod

-

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht